ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΩΝ

Συνηθίζουμε ν’ αποκαλούμε τον τουρισμό «βαριά βιομηχανία» τής χώρας μας, χαρακτηρισμός που δεν είναι τυχαίος αν αναλογιστούμε τη σημαντική συνεισφορά του στο ΑΕΠ τής χώρας μας, στις τοπικές οικονομίες και στο εισόδημα όσων εργάζονται σε αυτόν ή σ’ επαγγέλματα που σχετίζονται με τον Τουρισμό.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση του Τουρισμού είναι η προβολή τής Ελλάδας στο Διεθνές Χωριό, ώστε η Χώρα μας να προσελκύει διαχρονικά τουρίστες απ’ όλον τον πλανήτη, απ’ όλες τις ηλικίες και διαφορετικών εισοδημάτων. Σημαντικός παράγοντας προβολής μιας χώρας είναι ο κινηματογράφος και οι τηλεοπτικές παραγωγές, οι οποίες εξασφαλίζουν ένα κοινό θεατών πολλών εκατομμυρίων σε πολλές Χώρες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης ενός τόπου μέσω τού κινηματογράφου είναι η Ύδρα, η οποία, μετά τα γυρίσματα της ταινίας «Το Παιδί και το Δελφίνι» σε αυτήν το 1957, αποτέλεσε πόλο έλξης επισκεπτών από το εξωτερικό, πριν ακόμη η Ελλάδα αναδειχθεί ως παγκόσμιος τουριστικός προορισμός. Το ίδιο συνέβη αργότερα (2001) με τα Επτάνησα και τη ταινία «Το μαντολίνο τού Λοχαγού Κορέλι».

Τα γυρίσματα μια κινηματογραφικής παραγωγής σ’ εναν τόπο έχουν άμεσα οφέλη στη τοπική οικονομία, αφού κατά τη διάρκεια των συνήθως πολύμηνων γυρισμάτων διοχετεύονται χρήματα από τον προϋπολογισμό στις τοπικές επιχειρήσεις διαμονής, εστίασης, ένδυσης, βρίσκουν εργασία επαγγελματίες που σχετίζονται με τον κινηματογράφο (ηλεκτρολόγοι, ηχολήπτες, κινηματογραφιστές, ηθοποιοί, κομπάρσοι κ.α.). Μετά την προβολή τής ταινίας προκύπτουν και τα έμμεσα οφέλη, καθότι κάθε θεατής αποτελεί έναν υποψήφιο επισκέπτη τής τοποθεσίας που έχουν γίνει τα γυρίσματα λαμβανομένων υπ’ όψιν τής δύναμης τής εικόνας και της ευφορία που προκαλεί η θέαση μιας ταινία στον θεατή.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα μπορούσε κάλλιστα ν’ αποτελέσει πόλο έλξης μεγάλων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών με παγκόσμιο κοινό. Τα πλεονεκτήματα της Πελοποννήσου είναι πολλά, όπως το ετερόκλητο τού τοπίου, οι ιστορικές και αρχαιολογικές τοποθεσίες του, η εύκολη και ποικιλότροπη προσέγγιση (αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηρόδρομος, εθνικοί οδοί), η σχέση της με τη Τέχνη (Θ. Αγγελόπουλος, Μαρία Κάλλας, Δ, Μητρόπουλος, Ειρήνη Παππά κ.α.) και βεβαίως η διάσπαρτη σε χώρες με μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή Ομογένεια, η οποία θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάδειξη της Πελοποννήσου σε κινηματογραφικό κέντρο παραγωγής ταινιών και τηλεοπτικών σειρών. Απαραίτητη προϋπόθεση προς αυτή την κατεύθυνση είναι να διαμορφωθεί ένα σχέδιο δράσης που να αφορά την οργανωτική συσπείρωση Ελλήνων Ομογενών επιχειρηματιών προκειμένου να προωθηθεί μεθοδικά και στοχευμένα το brand Πελοπόννησος και να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Πελοποννήσου με αντίστοιχους πόρους. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα τέτοιο σχέδιο αρχικά σε μικρή κλίμακα, π.χ. πιλοτική εφαρμογή σε μια χώρα, ώστε να εκτιμηθεί ο αναμενόμενος αντίκτυπος, πριν την εφαρμογή του. Περαιτέρω θα μπορούσαν να συναφθούν Μνημόνια συνεργασίας με συλλόγους της Ομογένειας, οι οποίοι με τη σειρά τους θα συντελέσουνν στην ανάδειξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως τόπο εκτέλεσης οπτικοακουστικών παραγωγών. Ττην προσπάθεια θα μπορούσαν διευκολύνουν το σχέδιο οι Έλληνες της Ομογένειας που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον χώρο της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Έτσι μέσω της Ομογένειας είναι εφικτή και η άμεση δικτύωση του film office με σημαντικούς φορείς όπως οι σχολές κινηματογράφου γνωστών πανεπιστημίων (USC School of Cinematic Arts, UCLA School of Theater, Film and Television).

Ο ρόλος τού film office είναι σημαντικός και κομβικός γιατί θα μπορούσε να οργανώσει ηλεκτρονικές ημερίδες και συνέδρια σε συνεργασία με πανεπιστήμια και με πολιτιστικούς συλλόγους της Ομογένειας, να αξιοποίησει επώνυμων Πελοποννησίων Ομογενών και να μεριμνήσει για την κατασκευή και λειτουργία κινηματογραφικών στούντιο στην Πελοπόννησο.
Τέλος απαραίτηση είναι και η συνεισφορά τού Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. (ΕΚΟΜΕ), που έχει ως σκοπό την υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων για την υποστήριξη δημοσίων και ιδιωτικών επιχειρήσεων σε τομείς που σχετίζονται με τα οπτικοακουστικά μέσα. Το ΕΚΟΜΕ μπορεί να αναλαμβάνει προγράμματα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους διεθνείς ή εθνικούς οργανισμούς. Το ΕΚΟΜΕ μπορεί να συμμετέχει σε εταιρίες ή κοινοπραξίες που έχουν παρεμφερείς σκοπούς. Η εταιρία μπορεί να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις για την υλοποίηση δράσεων σχετικών με τους τομείς των οπτικοακουστικών μέσων.



Ιωάννα Κασίμη
Ειδική Σύμβουλος
Π.Ε. Κορινθίας

Πρόεδρος
Συνδέσμου Γυναικών Ηπείρου

Ιωάννα Κασσίμη

 Ιωάννα Κασίμη
 Ειδική Σύμβουλος
 Π.Ε. Κορινθίας

Επικοινωνία

+30 6937 405 812

kassimioanna@gmail.com

Copyright I. Kassimi, 2023. Powered by BearWare